| 
          A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 
          2008-ban hirdette meg a tehetséggondozással kapcsolatos 
          konferenciasorozatot az alábbi célokkal: 
          • Hírt adni arról, hogy széles társadalmi és 
          politikai összefogás született a tehetségek felfedezése, gondozása 
          érdekében: a tehetséggondozás nemzeti ügy. 
          • Tudatosítani azt, hogy a tehetség nem egy szűk 
          elit magánügye, és a tehetséggondozás nem a társadalomból kiszakadt 
          elitképzés csupán. A feladat az, hogy segítsünk mindenkit abban, hogy 
          megtalálja és kibontsa magában a tehetségét: mindenki tehetséges 
          lehet. 
          E konferenciasorozat a közoktatás 
          tehetséggondozásával foglalkozó, 2008. szeptember 26-án megrendezett, 
          győri állomásának szervezői hármas célt fogalmaztak meg előzetesen: 
          • Felhívni a figyelmet, hogy a közoktatás a 
          tehetséggondozás legfontosabb színtere. 
          • Megmutatni azokat a lehetőségeket, amelyekkel 
          segíthetjük a tehetséggondozás kulcsszereplője, a kiváló pedagógus 
          tehetséggondozó munkáját. 
          • Hozzájárulni a szakmai konszenzus megteremtéséhez 
          a közoktatás tehetséggondozásának vitatott kérdéseiben. 
          A fenti célok elérését elsőként plenáris előadások 
          segítették. A konferencia elején Ottófi Rudolf, Győr megyei jogú város 
          alpolgármestere és Mentler Mariann, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács 
          tagja, a rendező Győri Gyermekpszichológiai és Pedagógiai Tanácsadó 
          Talentum Műhely képviselője köszöntötte a vendégeket. Hiller István 
          oktatási és kulturális miniszter: Tehetséggondozás a közoktatásban, 
          hagyományok és új lehetőségek című előadásában többek között arról 
          számolt be, hogy milyen régi és új források állnak rendelkezésre a 
          tehetséggondozáshoz. A növekvő támogatást részben az EU-s források, 
          részben pedig új elképzelések (például a tervek szerint 2009-től 
          kezdve magánszemélyek a saját jövedelemadójuk 1%-áról rendelkezhetnek 
          úgy is, hogy az az újonnan megalakítandó Nemzeti Tehetség Alapot 
          gazdagítsa) teszik lehetővé. Sok-sok milliárd forint hangzott el 
          ígéretként, reméljük, hogy ezek döntő többsége a nemes cél 
          megvalósítására fordítódik a következő években. 
          Csermely Péter, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács 
          elnöke A közoktatás tehetséggondozása és a Nemzeti Tehetségsegítő 
          Program című összefoglalójában vázolta annak a rendkívül széles 
          spektrumú és sikeres munkának az eddigi eredményeit, amelyet – többek 
          között az ő kitartó, áldozatkész munkája segítségével, rengeteg 
          „tehetségbatka” előzetes befektetése révén – a Nemzeti Tehetségsegítő 
          Tanács harmadik éve végez a kiemelkedő tehetségű fiatalok 
          tehetséggondozása feltételeinek megteremtéséért. Az előadásból a 
          tehetségsegítéssel kapcsolatos néhány fontos kérdés (a tehetség 
          összetevői, tehetségpiramis, tehetségkorfa stb.) ismertetése mellett 
          a tervezett Nemzeti Tehetségsegítő Program főbb elemeit is 
          megismerhették a résztvevők. A plenáris előadások sorának 
          záróeseményeként Polonkai Mária, a Magyar Tehetséggondozó Társaság 
          alelnöke a közoktatási tehetséggondozás aktuális vitakérdéseit 
          foglalta össze. 
          A plenáris előadásokat követő szekcióknak az 
          alábbiakban felsorolt témái is jelezték, hogy a közoktatás 
          tehetséggondozásának területe rendkívül szerteágazó: 
          • A határon túli és inneni iskolai tehetséggondozás 
          együttműködése (Asztalfő: Somai József, a kolozsvári Nyilas Misi 
          Tehetségtámogató Egyesület elnöke, moderátor: Gajda Attila, a zentai 
          Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium igazgatója) 
          • A kiemelkedő tehetséggondozó tanáregyéniségek 
          megbecsülése (Asztalfő: Gabnai Katalin drámatanár, Színház és 
          Filmművészeti Egyetem, moderátor: Titkó István, a debreceni Kossuth 
          Gyakorló Gimnázium igazgatója) 
          • A művészeti tehetséggondozás kérdései az 
          iskolákban (Asztalfő és moderátor: Fükéné Walter Mária, a pécsi 
          Művészeti Szakközépiskola igazgatója) 
          • A tehetségazonosításban és -fejlesztésben a 
          pszichológus és a pedagógus feladatai (tehetségazonosítás, 
          diagnosztizálás) (Asztalfő és moderátor: Balogh László, a Magyar 
          Tehetséggondozó Társaság elnöke, valamint Gyarmathy Éva pszichológus, 
          MTA Pszichológiai Intézet) 
          • A természettudományos tehetséggondozás kérdései 
          az iskolákban (Asztalfő és moderátor: Fodor Erika, a Kutató Tanárok 
          Országos Szövetségének elnöke; H. Nagy Anna, ELTE PPK, valamint 
          asztalfő: Polonkai Mária MTT alelnök,  moderátor: Pákó Gyula, az ELTE 
          ACSJ Gyakorló Gimnázium kutató tanára) 
          • Az iskola tehetségei és a környezet (fenntartók, 
          szülők, együttműködő partnerek) (Asztalfő és moderátor: Varga László, 
          taktaharkányi polgármester) 
          • Bölcsődei, óvodai tehetséggondozás (Asztalfő és 
          moderátor: Heimann Ilona docens, ELTE; asztalfő: Csermely Péter, a 
          Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke, moderátor: Pirók 
          Mónika, óvodapedagógus) 
          • Esélyteremtő tehetséggondozás: hátrányos 
          helyzetűek, romák, területi különbségek (Asztalfő és moderátor: 
          Csovcsics Erika, a Gandhi Gimnázium igazgatója, valamint  Fuszek 
          Csilla, a Csányi Alapítvány ügyvezető igazgatója) 
          • Iskolai tehetséggondozás a sportban (Asztalfő: 
          Monspart Sarolta, tájfutó világbajnok, moderátor: Varga András, a 
          Schulek Frigyes Kéttannyelvű Építőipari Műszaki Szakközépiskola 
          igazgatója és a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének 
          alelnöke) |